فصل اول : نصب نرم افزار After Effects Cs3
- سیستم مورد نیاز برای نصب - نصب نرم افزار - اجرا و فعال سازی نرمافزار - مدیریت نرم افزار - استفاده از راهنمای نرم افزار
فصل دوم : شروع كار با After Effects Cs3
- روند كلی كار در نرم افزار - رابط كار با نرم افزار - فضاهای كاری - فایلهای پروژه - ذخیره سازی پروژه ها
فصل سوم : وارد كردن فایل ها به یك پروژه
- اضافه كردن فایل های خام - كار با فایلهای دارای خاصیت شفافیت - استفاده از سكانس ها - مدیریت فایلهای خام به كمك پنل Project
فصل چهارم : كار با Composition ها و لایهها
- تعریف و ایجاد یك Composition - اضافه كردن مدیا ها به Composition - كار با پنل Composition - كار با لایه ها و مفهوم آنها
- مرتب سازی و تنظیم لایه ها - تركیب چند مدیا درون یك Composition - انواع ماركر ها
فصل پنجم: نوار زمانی
- تعریف و استفاده از نوار زمانی - مدیریت لایه ها درون پنل نوار زمانی - مرتب كردن لایه ها در نوار زمانی - واحد های زمانی مختلف قابل استفاده در نوار زمانی
فصل ششم : انیمیشن سازی
- مفهوم فریمهای كلیدی و نقاط میانی - نمایش یك انیمیشن در نرمافزار - انتخاب ، جابجائی و تغییر فریمهای كلیدی در نوار زمانی
- انیمیشن سازی موقت یك شی درون Composition - انیمیشن سازی بر روی خاصیت شفافیت یك شیء - انیمیشن سازی بر روی خاصیت اندازه یك شیء
- انیمیشن سازی بر روی خاصیت دوران یك شیء - انیمیشن سازی به كمك Anchor Point محدوده كاری در نوار زمانی - حركت بین فریمهای كلیدی در یك انیمیشن
فصل هفتم : جلوه های ویژه
- بررسی و اعمال جلوه های ویژه - دسترسی به اطلاعات مربوط به جلوههای ویژه - استفاده از افكت Blur - استفاده از افكتهای Distor
- استفاده از افكتهای Glow و Light - استفاده از افكت Shatter - تصحیح رنگ و نور تصاویر - استفاده از مجموعه افكتهای Generate
فصل هشتم : كار با نوشته ها
- اضافه كردن نوشته ها - قالب بندی نوشته ها - انیمیشن سازی نوشتهها - محدوده ایمن برای نمایش نوشته ها و انیمیشن ها
فصل نهم : ویرایش ویدئو ها در نرم افزار
- برش دادن ویدئو ها - كار با پنل های Footage و Layer - ویرایش Slip - Split كردن یك لایه - تغییر مدت زمان یك كلیپ در نوار زمانی
فصل دهم : كار با Matte ها ، Mask ها Key ها
- كار با ماسك های لایه - كار با Matte ها - كار با Key ها
فصل یازدهم: كار با صدا
- استفاده از صدا - كار با صدا در نوار زمانی - ماركرها و نحوه اعمال آنها در یك صدا - میكس و تركیب صدا در نرم افزار - هماهنگ كردن صدا با تصویر در یك پروژه
فصل دوازدهم : فضای كار سه بعدی
- بعد سوم و تاثیر آن در نرم افزار - انیمیشن سازی نوشته ها در فضای سه بعدی - تعریف و استفاده از نور و دوربین
فصل سیزدهم : گرفتن خروجی از پروژهها
- گرفتن خروجی بصورت فیلم - گرفتن خروجی بصورت Clip Note - گرفتن خروجی در ساختارهای مختلف بصورت همزمان - گرفتن خروجی برای Ipod و PSD
- گرفتن خروجی برای انواع دستگاههای موبایل به كمك Device Central